divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 9


SESSIÓ Nº: 9
Nom de la sessió: Jocs per racons lliures amb iaios i iaies
Objectius específics:
- Participació activa en els diversos racons.
- Ser capaços de jugar seguint les normes i pautes establertes prèviament pel professor/a.
- Gaudir amb els familiars i companys/es.
Continguts:
- La confiança en les possibilitats i capacitats pròpies per a realitzar les tasques.
Instal·lació: La sessió es realitzarà al pati del centre distribuint l’espai en diferents racons.
Materials: Els materials necessaris per jugar als diferents jocs tradicionals (bitlles, cordes, etc) seràn: bitlles, pilota, cordes, xapes, els samboris realitzats prèviament per els nens/es, pedres,etc. A més, durant aquesta sessió sonarà música tradicional valenciana per tal d’ambientació l’activitat. Aleshores, necessitarem un ordinador o radiocasset i connexió a Internet, o un cd o pen drive en les audicions .
Paper de l’educador: L’educador o educadora encara que es tracte d’una sessió lliure recordarà previament com es juguen als diversos jocs tradicionals. Durant la realització, observarà i animarà al alumnat estant sempre a la disposició dels/les infants i familiars per resoldre qualsevol dubte.
Avaluació: El/la docent al llarg de la sessió anirà observant que tots els nens/es passen per tots els racons i quins xiquets/es  presenten més dificultats a l’hora de realitzar el joc.
Mesures d’atenció a la diversitat: El/la docent deurà d’ajudar, si ho necessita al nen amb la discapacitat motriu.També, poden ajudar-lo els familiars i altres companys/es.
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS
Organització
Temps
Part inicial
En primer lloc, el/la docent explica als nens i nenes que hui podran gaudir de forma lliure dels diversos jocs treballats en les sessions anteriors com les cordes, les bitlles, el sambori, “la zapatilla por detrás” i les xapes amb la diferència que podran jugar en aquesta sessió junt els seus avis i avies.
El/la docent preparà el pati distribuint per racons els diversos materials dels jocs tradicionals. A continuació,  entren els/les alumnes amb els seus avis i avies.
5 minuts
Part principal
En segons lloc, com que es tracta d’un joc lliure i no està dirigit, el xiquet/a anirà passant per diferents racons amb els seus avis/avies per tal de que experimenten amb el material i juguen junts i amb la resta de companys/es.
El/la docent anirà racó per racó preguntant als xiquets/es com es juga per tal de veure si recorden les regles. També tractarà que tots els xiquets i xiquetes amb els seus familiars passen per tots els racons per a que ningun quede buit. En cas de que algun d’aquestos racons estiga descompensat en quant a nombre de xiquets/es, el/la docent tractarà d’equilibrar-lo animant a que guadixquen dels diversos racons.
30 minuts
Part final
Finalment, per finalitzar la última sessió, el/la docent junt als xiquets i xiquetes reflexionen en l’assamblea final sobre els diferents racons, on es tractaran temes com les preferencies de l’alumnat, que es el que els ha costat més, que és el que més els ha agradat, el que menys, com s’han sentit, etc. Com a conseqüència d’aquestes idees, el/la docent pot obtindre possibles millores dels jocs tradicionals partint de les idees dels xiquets/es i dels avis i avies.
Per realitzar l’assemblea final, els/les alumnes, el/la docent i els avis i avies, es col·locaran en cercle al pati.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada