divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 2



SESSIÓ Nº: 2
Nom de la sessió: Juguem al Sambori!
Objectius específics:
- Coordinar les diferentes àrees motrius per tal d’aconseguir el propòsit del joc.
Continguts:
- Les nocions bàsiques d’orientació en l’espai i temps.
- L’acceptació de les normes implícites que rigen els jocs populars.
Instal·lació: Si el temps atmosfèric ens ho permet, realitzarem la sessió al pati del centre, però si no és així és realitzarà al gimnàs.
Materials: els materials són econòmics i fàcils de trobar: guix de colors, o un pal per dibuixar les ratlles i una pedra.
Paper de l’educador: L’educador o educadora explicarà previament com es realitza el joc. Durant la realització observarà i animarà a l’alumnat estant sempre a la disposició dels/les infants per tal de resoldre qualsevol dubte.
Mesures d’atenció a la diversitat: El/la docent deurà d’ajudar en la realització del dibuix del sambori del xiquet que presenta la necessitat educativa especial motora, però no ha d’elaborar-ho, sols col·laborar si ho necessita. També, poden ajudar-lo altres companys/es, sobretot aquells/es que finalitzen abans el seu sambori.
PART DE LA SESSIÓ
      ACTIVITATS
    Organització
Temps
Part inicial
En un primer lloc, se li explicarà als xiquets/es que el primer joc tradicional que van a jugar és el sambori, i que per a jugar deuen realitzar un dibuix sobre aquest joc al pati. Aleshores recordaran les imatges visualitzades a la primera sessió on apareixien diversos samboris.

Una volta al pati el mestre/a deixa que agafen el guix del color que vulguin que siga el seu sambori. Els i les infants comencen a dibuixar les diferents formes geomètriques del sambori amb ajuda del professor/a sempre que siga necessari.
S’organitza la classe en 5 grups entre 4-5 xiquets/es per tal d'eixir al pati i dibuixar amb el grup de treball un sambori. Així obtindríem 5 samboris totalment diferents en els que poder jugar, aleshores els nens/es anirien rotant per els diferents samboris dibuixats al pati.
15 minuts
Part principal
Abans de començar a jugar, el mestre/a explicarà les normes del joc de manera sencilla i breu, per tal de que els nens/es les comprenguen. Es solen pintar unes 10 caselles, les quals es distribueixen per diferents formes geomètriques, entre les quals podem trobar (cercle, cuadrat, rectangle). Segons Gómez “aquest joc es juga per torns. Consisteix en ir botant a la pata coixa excepte quan la casella es doble que hi ha que ficar un peu en cada casella i realitzar tot el recorregut (anada i tornada). No es pot botar sobre la casella on està la pedra.
El primer jugador/a llança la pedra que ha de caure dins de la casella nombre 1, no es poden tocar les línies, a continuació bota a la pata coixa directament a la casella nombre 2, fa tot el recorregut i al arribar a la casella nombre 2 agafa la pedra i finalitza el seu recorregut. Si ho fa correctament tira la pedra a la casella 2 i tornem a començar, si ha fallat, passa el torn al següent company o companya.
Guanyarà el primer que complete tot el recorregut de totes les caselles”.
http://iesdistrictemaritim.edu.gva.es/web/cs/7%20EL%20SAMBORI.pdf
Per tindre una referència visual de com es juga al sambori es pot consultar el següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=GJGXTc47EFs
30 minuts
Part final
Per finalitzar la sessió, el/la docent junt als xiquets i xiquetes reflexionen sobre les activitats realitzades, on es tractaran temes com les preferencies de l’alumnat, que es el que els ha costat més, que és el que més els ha agradat, el que menys, com s’han sentit, etc. Per tal de realitzar l’assemblea final els/les alumnes i el/la docent es col·locaran en cercle al pati.
5 minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada