divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 4


SESSIÓ Nº: 4
Nom de la sessió: Jugem a les bitlles!
Objectius específics:
- Conèixer el joc de les bitlles
- Treballar la coordinació ull-mà a l’hora de llançar.
Continguts:
La comprensió del joc de les bitlles i les seues regles.
- El millorament i la perfecció dels tirs.
Instal·lació: Al pati de l’escola
Materials: Les bitlles elaborades per els xiquets/es, una botelleta de plastic buida xicoteta, 6 bitlles de fusta 3 bitllots de diferents mides de fusta també
Paper del mestre: El/La mestre/a trau al pati les birles elaborades pels xiquets/es i deixa primer que aquest descobrisquen el funcionament de les birles. La mestra o mestre explica detalladament el joc de les birles, i desprès deixa als/les infants que proven amb birles de madera.
Avaluació: El/la docent observa la participació dels nens/es durant l’activitat i si van assolint els objectius plantejats.
Mesures d’atenció a la diversitat:Per aquesta activitat el xiquet/a amb necessitat no presenta cap adaptació, però la mestra o mestre estarà atent/a a com es desenvolupa el xiquet, si demana ajuda en cas que sigui necessari… En cas que la mestra/e considere que el xiquet en necessite, pot demanar voluntaris o pot animar al xiquet a que demane ajuda ell mateix a la resta.
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS
Organització
Temps
Part inicial
Investigació de les bitlles:
El mestre o la mestra deixa al pati les bitlles elaborades per ells i deixa que els xiquets investiguen.
El pati de l’escola la mestra proposa el material i deixa que els xiquets/es investiguen.
15 min
Part principal
Joc de les bitlles:
El mestre o la mestra posa  6 bitlles separades d’uns 7,5 cm entre sí. A continuació explica el joc, que es tracta de llançar la botelleta menuda per tal de tombar les 5 bitlles i que tan sols una quede en peu una. Per cada bitlla que es tomba es suma un punt i cada xiquet/a pot tirar un total de dues vegades.
Per a poder jugar es poden fer grups de sis o set persones. La mestra/e també ensenya als xiquets les bitlles de madera.
Cada grup ha de contar i anotar en un foli els punts que porten per conéixer qui va sumant més quantitat de punts.
Els xiquets/es per grups jugen a les bitlles al pati de l’escola.
30 min
Part final
Per finalitzar la sessió es posaran tots els xiquets i xiquetes en cercle com si fora una assemblea, per tal de compartir vivències, experiencies, sensacions...
Al pati de l’escola els xiquts/es es posen en cercle per a l’assemblea final.
5 min

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada