divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 7


SESSIÓ Nº: 7
Nom de la sessió: Juguem a pilota valenciana!
Objectius específics:
- Reconèixer el joc de pilota valencians.
- Ser capaços de jugar a pilota valenciana seguint les normes i pautes establertes pel professor/a.

Continguts:
La coordinació i control de les habilitats motrius de caràcter gros i l’orientació en l’espai.  
- L’aceptació de les normes implícites que regeixen els jocs populars
Instal·lació: L’activitat es desenvoluparà al trinquet de Xeraco. Com aquest no es troba massa prop del centre, el temps d’anar des del col·legi al trinquet i tornar no s’inclou en la temporalització de la sessió.
Recursos: Per poder jugar a pilota valenciana necessitarem almenys una pilota de badana, que són menys dures i veloces que els altres tipos de pilotes del joc, els guants realitzats a la sessió anterior i petos de color roig i blau. A poder ser, a més, intentarem que vinguen al trinquet dos jugadors de pilota valenciana.
Paper de l’educador: El/la mestre/a serà l’encarregat de supervisar que el joc es duga a terme sense inconvenients. Farà la funció d’àrbitre.
Mesures d’atenció a la diversitat: Aquesta sessió no compta amb una adaptació concreta, sinó que com ja s’ha fet menció en la sessió anterior, sols elaborarem un guant per xiquet per tant, el xiquet en NEE tindrà les mateixes oportunitats de colpejar la pilota que els seus amics, que sols podran llançar la pilota amb la mà que tenen posat el guant.
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS
Organització
Temps
Part inicial
Al començar la sessió dos pilotaris professionals com poden ser Javier Nadal Corral i David Chavelí Moscardó, naturals de Xeraco, explicaran un poc com deuen jugar a pilota valenciana, però molt simplificat, ja que no es pretén que els/les xiquets/es s’ensenyen a jugar-lo a la perfecció, sinó que el coneguen, i contaran algunes experiències que hagen tingut jugant.
Després, el/a professor/a cantarà dues vegades la cançó “Pedra, pedreta, ben redoneta, tiro-lilo là, tiro-lilo-leta”, la qual es pot escoltar al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=Vc2k_AUFjsg, mentre va senyalant a cada un dels/les nens/es fins que s’acabe la cançó, i els dos xiquets/es als que estiga senyalant aleshores en cada una de les vegades cantada, seran els/les encarregats/des d’elegir als/es companys/es per a que formen part del seu equip.
Els/les xiquets/es es trobaran tots junts i asseguts a un espai ampli del trinquet per escoltar al/a mestre/a i poder realitzar els equips comodament.
10 minuts
Part principal
Quan ja estiguen els equips formats, cada grup es col·locarà a un dels dos camps de joc del trinquet i se’ls entregaran els petos per a que no es confonguen equips, i cada pilotari formarà part d’un equip.
Després, els pilotaris aclariran algunes pautes  que sols poden colpejar la pilota amb la mà que tenen el guant i faran la demostració d’un parell de colps amb la pilota.
A continuació començarà el joc de pilota valenciana propiament dit, encara que els/es xiquets/es colpejaran lliurement la pilota sense seguir les normes de ningún dels subtipus de jocs de pilota valenciana, sols que deuen intentar passar entre tots els/les components de l’equip la pilota a l’altre grup
Els/les alumnes es dividiran en dos equips, el roig i el blau, i cada grup es situarà en una de les dos parts del camp del trinquet.
30 minuts
Part final
Per finalitzar la sessió, acomiadarem i donarem les gràcies als pilotaris per haver vingut i el/la professor/a preguntarà: Vos ha agradat jugar a pilota valenciana? Vos ha resultat dificil jugar? S’haveu sentit desplasats per l’equip en algun moment? Vos ha agradat conéixer a dos pilotaris famosos?
Per realitzar l’assemblea final els/les alumnes i el/la professor/a es col·locaran en cercle en el camp de trinquet.
5 minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada