divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 1


SESSIÓ Nº: 1
Nom de la sessió: Presentació dels jocs tradicionals
Objectius específics:
- Conéixer i apreciar festes, tradicions i altres manifestacions culturals de l’entorn a què pertany, mostrant actituds de respecte, interés i participació.
Continguts:
El coneixement i l'ús dels instruments, tècniques, habilitats i seqüències en activitats pròpies de la vida quotidiana.
Instal·lació: L’activitat es desenvoluparà a l’aula habitual dels nens/es.
Materials: Bitlles, cordes de diferents colors i mesures, pilotes valencianes, guants per poder jugar a la pilota valenciana, fotografies de diversos samboris, etc. Diferents recursos audiovisuals, on es mostraran imatges del jocs tradicionals als que anem a jugar, videos sobre com es juga a aquestos jocs.
Paper de l’educador: L’educador/a en tot moment anirà guiant l’activat, animant a l’alumnat a que experimenten amb el material i sorgisquen dubtes, inquietuds i es realitzen preguntes. A més, estarà sempre a la disposició dels i les infants per resoldre qualsevol dubte.
Mesures d’atenció a la diversitat: En aquest cas no necessitem prendre mesures d’atenció a la diversitat, en tot cas, el/la docent o els/les companys/es poden ajudar al xiquet amb discapacitat a agafar algun material i experimentar amb ell.
PART DE LA SESSIÓ
      ACTIVITATS
    Organització
   Temps
Part inicial
En primer lloc, el/la docent explica als nens i nenes que tenim coses noves al aula que hem d’investigar, per tal de crear misteri en ells i elles.
S’organitza la classe al corredor per tal que vagem entrant d’un en un en l’aula
5 minuts
Part principal
Al entrar a l’aula els xiquets/es es troben amb una sorpresa, un fum de materials damunt les taules amb els quals poden experimentar.
A continuació, el/la mestre/a realitza preguntes com, si coneixen els materials, si havien jugat en ells, etc.
Seguidament es fiquen recursos audiovisuals per tal d’anar coneixent les regles dels diferents jocs tradicionals. Per exemple: 

Les bitlles:


Pilota valenciana:

Es poden combinar els recursos audiovisuals amb fotografies sobre els materials que necessitem per a poder jugar i l’explicació de cada un dels jocs i les corresponents regles.
Els nens i nenes experimenten amb els materials de l’aula i coneixen les regles dels jocs tradicionals.
25 minuts
Part final
Es realitzarà una assamblea final on el/la docent farà reflexionar als menuts/des amb el material observat. A través de preguntes com que material els ha agradat més, si tenen ganes de jugar amb aquestos jocs, si prefereixen uns altres jocs, etc.
Els petits/es es col·loquen en cercle dins l’aula per realitzar l’assamblea final.
15 minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada