dimarts, 3 de maig del 2016

Tractament metodològic

          La metodologia emprada tindrà en compte al subjecte actiu, que construeix el propi coneixement mitjançant un aprenentatge significatiu, que consisteix en oferir-li als xiquets i xiquetes les situacions més adequades per a que de manera autònoma i activa, aquests puguin fer seu el coneixement, enllaçant i comprenent una sèrie de relacions entre els conceptes. D’aquesta manera, el xiquet/a podrà establir les relacions entre els seus coneixements previs i les noves informacions, fet que els permetrà obtenir un coneixement significant.

          A més, la nostra metodologia serà flexible i es basarà en el principi de globalització, ja que és fonamental entendre les etapes i característiques evolutives per les quals estan passant els xiquets/es.

          També, destaquem el treball en equip, ja que les diferents activitats en grup propicien la interacció social i per mitjà d’aquestes es potencien diverses formes de comunicació i expressió de sentiments i emocions, els respecte als diferents punts de vista i interessos i l’aprenentatge en valors.

           Aquest treball es desenvoluparà al llarg de nou sessions on es tracten diversos tipus de jocs tradicionals i/o populars. Per una banda, la introducció dels jocs és realitzarà de manera dinàmica a partir dels coneixements dels nens i nenes, la pròpia investigació i la utilització d’altres recursos (contes, construcció de material…). Per altra banda, la següent part de la sessió tractarà el fet que els xiquets/es juguen als jocs tradicionals proposats.

           Cal tindre en compte que durant la realització prendrem nota del desenvolupament de la mateixa, per saber com s’ha desenvolupat, si els nens/es van aconseguint els objectius proposats i per a saber les possibles millores de la mateixa.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada