divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 8


SESSIÓ Nº: 8
Nom de la sessió: Jugue amb el meu avi Vicent.
Objectius específics:
Respectar les normes del joc.
- Participació activa en l’activitat.
- Col·laboració amb els/les companys/es.
- La capacitat d’atendre al conte i realitzar les activitats en el mateix temps.
Continguts:
La coordinació i control de les habilitats motrius de caràcter gros.
- Les nocions bàsiques d’orientació en l’espai i en el temps.
Instal·lació: Aquesta sessió està planificada per a realitzar-se al pati o al gimnàs del centre.
Materials: Pilotes, cèrcols, bancs, bitlles, comba...
Paper de l’educador: El professor/a va contant el conte i els xiquets/es van realitzant les accions que apareixen. Si és necessari, els explica i mostra l’activitat.
Avaluació: Al llarg de la sessió el mestre/a va observant el desenvolupament i l’aprofitament de les activitats proposades mitjançant el conte motor. Ens fixarem més si els nens/es gaudeixen en realitzar les accions.
Mesures d’atenció a la diversitat: El docent ha d’ajudar al alumne/a amb NEE si és necessari en algunes de les activitats que suposen alguna dificultat per al xiquet/a. Aquesta sessió està organitzada de forma lúdica que no consisteix en realització d’activitats complexes i els mateixos companys/es poden ajudar al alumne/a amb NEE.
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS
Organització
Temps
Part inicial
Per a començar l’activitat del conte motor farem una assemblea inicial on repassem una miqueta els coneixements previs dels xiquets/es sobre els jocs que els seus avis i àvies van jugar.
Els nens/es estan asseguts/des al gimnàs amb el mestre/a en un cercle. Es crea un clima agradable per a què els xiquets/es participen en la conversació.
10 minuts.
Part principal
Durant aquesta part es realitza el conte motor:
Una vegada hi havia un avi i el seu nét Andreu, de 5 anys. Un dia, quan Andreu eixia de l’escola, anà al parc a jugar a la pilota. (Acció de jugar o botar la pilota). Després d’una estona, Andreu li preguntà al seu avi Vicent a quins jocs jugava quan era menut (el mestre/a els motiva a preguntar “A què jugaves quan eres menut, avi?”).
El iaio Vicent li respongué que va tindre una infància molt divertida i durant el dia feia moltes coses diferents. Quan sonava el despertador (els  xiquets/es imiten el so del despertador.) i s’alçava del llit, (els nens/es fan com si alçaren del llit.), es dutxava (l’alumnat fa com es dutxara, assignant les parts del cos), desdejunava (els infants fan com si menjaren.) i corria cap a l’escola (tots i totes corren cap a una part del gimnàs o de l’espai disposat on imaginaren que està l’escola.).
A l’hora de l’esbarjo, solien jugar al sambori o a la corda (es divideix a la classe en dos grups, on un juga al sambori i l’altre a la corda durant uns minuts i després es canvien.). Després de l’escola tots anaven al parc mentre berenaven (fan com si menjaren mentre es dirigeixen cap a una altra part que simula el parc). Per tal d’arribar passaven per un riu, però per a trevessar-lo havien de botar per damunt d’unes roques (es fa com si el terra fora aigua i amb uns cèrcols es representen les roques.). A continuació, es trobaven amb una granja plena d’animals com vaques, gallines, porcs, i el seu animal preferit l’ovella (a mesura que el mestre/a nomena els animals, els nens/es fan els sons i els imiten corporalment.).
Una vegada al parc , jugaven a les bitlles, a la trompa i al set i mig (es divideix la classe en tres grups i cadascun dels grups jaga a un joc per a camviar poc després.).
Abans d’arribar a casa passaven pel trinquet, on estava el seu pare que els ensenyava a jugar a la pilota valenciana (Tots i totes agafen els seus guants i es passen a jugar.).
En acabar se acomiadaven amb besetes i abraçades (Els xiquets/es es donen besos i abraçades entre ells i elles.).
A aplegar a casa estaven tan, tan cansats s’adormien  de seguida (es quiten la terra i es fan com si es dormien, un instant es queden descansant.).
Andreu es quedava bocabadat davant les històries que li contava el seu avi (tots i totes posen cara de sorpresa).
Els xiquets i xiquetes s'alcen i segueixen les indicacions del mestre/a.
30 minuts
Part final
La part final no està dedicada per a descansar, ja que al final del conte es relaxen una miqueta. És més pensada per a parlar amb els alumnes/as sobre aquest tipus d’activitats, si els agraden o no, quina és la part que més els ha cridat l’atenció, si tenen un avi com Vicent que els conta histories sobre la seua infància,etc,...
Tothom se senten en un cercle igual que s’ha fet al principi de la sessió. D’aquesta manera es fa un tancament de la mateixa. És una assemblea prou breu, la seua finalitat és donar informació complementària  sobre la productivitat de les activitats planificades i la funcionalitat de les estratègies didàctiques que s’han desenvolupat al llarg del conte motor.
5 minuts

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada