dilluns, 2 de maig del 2016

Què és el joc?


    Segons l’Institut Obert de Catalunya (sense any), no hi ha una definició unitària del concepte de joc. Diferents autors/es han definit el joc, però la majoria s’han centrat en aspectes concrets del joc, amb la qual cosa, hi ha poques definicions que engloben tot el camp lúdic. 

    Per exemple, l’Institut Obert de Catalunya, Rüssel (1958) defineix el joc des d’una perspectiva psicològica i atenent al joc infantil proposa la següent definició: " El joc és una activitat generadora de plaer que no es realitza amb una finalitat exterior a ella, sinó per ella mateixa". Altre autor nomenat com és Elkonin (1980) dóna una versió més social:" El joc és una activitat en què es reconstrueixen, sense finalitats utilitàries directes, les relacions socials".

    Tanmateix, l’Institut Obert de Catalunya fa referència a Huizinga (1938) que considera el joc com “una acció o activitat voluntària, realitzada dins de certs límits, fixats en el temps i en l’espai, que segueix una regla lliurement acceptada, però completament imperiosa, proveïda d’una finalitat en si mateix, acompanyada d’un sentiment de tensió i alegria i d’una consciència d’ésser quelcom diferent d’allò que és la vida corrent”. Per a ell, el joc té tres trets essencials: llibertat, aïllament i reglamentació. O finalment, Navarro, (1993) contempla el joc com “una activitat recreativa natural d’incertesa sotmesa a un context sociocultural”.

    Amb tot això, podríem definir el joc com una activitat voluntària i lliure que es pot compartir amb altres persones encara que també es pot realitzar a soles. A més, permet el desenvolupament cognitiu, motor, afectiu i social, fet que serà imprescindible per al correcte creixement del xiquet. A més,mitjançant el joc, podem ensenyar valors i normes que ens permeten viure correctament a la societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada