divendres, 6 de maig del 2016

Sessió 6



SESSIÓ Nº: 6
Nom de la sessió: Fem el nostre propi guant de pilota valenciana!
Objectius específics:
- Ser capaços de seguir unes pautes per elaborar un material reciclat.
Despertar el interès de la pilota valenciana en els xiquets.
Continguts:
- L'actitud d'ajuda i col·laboració amb els companys en els jocs i en la vida quotidiana.
- El coneixement i l'ús dels instruments, tècniques, habilitats i seqüències en activitats.
Instal·lació: L’activitat es realitzarà a l’aula habitual.
Materials: Per realitzar el guant necessitarem esparadrap, brics de cartró, tesamoll i un guant que tinguen per casa per a cada xiquet/a, però de mida petita. Per a l’ambientació de l’activitat mitjançant cançons tradicionals necessitarem un ordinador o radiocasset i connexió a Internet, o un cd o pen drive en les audicions. Algunes de les cançons poden ser: la xata merenguera, a la voreta del mar, mon pare no te nas, ramonet si vas a l’hort, la tarara, caragol treu banya, joan petit, la lluna la pruna, plou i fa sol, ja no canta el capellà...
Paper de l’educador: El/a educador/a, en tot moment, anirà donant indicacions als xiquets/es de com deuen d’anar realitzant el guant i ajudarà a tot aquell que presente dificultats en l’elaboració d’aquest, però no deu de fer la feina dels nens/es, deu deixar que ells/es ho intenten i en la seua ajuda ho aconseguisquen.
Mesures d’atenció a la diversitat: El/la docent deurà d’ajudar en la realització del guant del/a xiquet/a que presenta la necessitat educativa especial motora, però no ha d’elaborar-ho, sols col·laborar si ho necessita. També, poden ajudar-lo altres companys/es, sobretot aquells/es que finalitzen abans el guant. Sols realitzarem un guant per xiquet/a per evitar malestar en el/la nen/a amb necessitats educatives especials, que es correspondrà amb la mà que els/les xiquets/es dominen millor.
PART DE LA SESSIÓ
ACTIVITATS
Organització
Temps
Part inicial
En un primer moment, se li explicara als xiquets/es que el pròxim joc tradicional que van a jugar és la pilota valenciana, i que per a jugar deuen realitzar un guant per protegir-se. Seria convenient que se’ls mostrara un vídeo curtet, com pot ser el següent: https://www.youtube.com/watch?v=gaNNBnnbgCk&nohtml5=False,  on es mostre com xiquets/es juguen a aquest joc per motivar-los a voler fer-ho ells també. A més, se’ls comentarà que mentre realitzen el guant escoltaran de fons cançons tradicional per ambientar la classe.
Els/les xiquets/es estaran asseguts al racó de l’assemblea, tinguent des de la seua posició una bona visió del/la professor/a i dels moviments i accions que realitza i de la pissarra digital o ordinador.
10 minuts
Part principal
(Abans de començar a elaborar el guant en l’aula, el/la docent deurà de preparar una sèrie de materials per a facilitar que els xiquets puguen realitzar el guant:
1. En un primer moment, haurà de dibuixar en una cartolina la silueta d’una mà d’un xiquet.
2. Després en la plantilla resultant, dibuixar proteccions per al metacarp, l’eminència hipotenal, l’eminència tenal, les falanges i la punta dels dits, és a dir, la palma de la mà i els dits.
Si algun nen es esquerrà el/la professora deurà de realitzar un altra plantilla inversa a l’anterior, i continuar amb tots els passos següents..
3. A continuació, haurà de retallar les proteccions i repasar-les en el cartró del bric, tantes voltes com nens/es hi ha a l’aula, i posteriorment retallar-les.
4. Finalment, deurà de calcar les proteccions en el tesamoll i retallar-les. Com és un procés costós serà convenient que comence a elaborar amb temps aquestos materials.)
A l’aula ja, el/la docent farà una breu i ràpida demostració de com elaborar un guant, i després els/les xiquets/es es posaran a realitzar el seu guant:
1. Començaran pegant les proteccions en el tesamoll
2. A continuació, tallaran tires d’esparadrap.
3. Amb el guant posat, deuran fixar les proteccions de la palma de la mà i dels dits al guant amb les tires d’esparadrap. Si resultara molt complicat que els/les xiquets/es s’envoltaren a si mateixos l’esparadrap al guant per subjectar les proteccions, seria interessant que es col·locaren per parelles i que es posaren l’esparadrap un/a a l’altre/a.
Per tindre una referència visual de com es realitza el guant es pot consultar el següent enllaç: http://educacionfisica30.blogspot.com.es/2011/01/como-hacer-un-guante-para-pelota.html
Primer, els/les xiquets/es continuarán aseguts al racó de l’assemblea mentre el/la professor/a fa la demostració, i quan passen a elaborar el guant, es seuran a les taules de treball. Aquestes es col·locaran organitzades en grups per tal de que els xiquets s’ajuden entre sí si ho necessiten.
30 minuts
Part final
Els/les xiquets/es per finalitzar la sessió mostraran a l’hora els seus guants a la resta de la classe, i el/la professor/a els farà algunes preguntes com: Vos ha agradat realitzar el guant? Teniu il·lusió per jugar a pilota valenciana? Com s’haveu sentit realitzant realitzant el guant?
Els/les alumnes tornaran al racó de l’assemblea.
5 minuts


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada