dilluns, 2 de maig del 2016

Per què tractem aquest tema?



L'Educació Física afavoreix la salut física i psíquica del xiquet/a, per tractar-se d'una disciplina que ajuda a dominar d'una forma sana el seu moviment corporal, millorant la seua relació i comunicació amb el món que l’envolta.

D'altra banda, la psicomotricitat permet als infants explorar, investigar, superar i transformar situacions de conflicte, enfrontar-se a les seues pròpies limitacions, relacionar-se amb els altres, conéixer i oposar-se a les seues pors, projectar les seues fantasies, desenvolupar la iniciativa pròpia, assumir rols, expressar-se amb llibertat i sobretot, gaudir del joc en grup.

És de summa importància comprendre que el desenvolupament motor del xiquet/a es produeix d'una forma progressiva i ordenada al llarg de les diferents etapes establertes en funció de l'edat, tot i que és cert que les condicions motrius de cada alumne/a poden ser molt diverses independentment de l'edat. Aleshores el docent ha de tenir present el moment maduratiu de l'alumnat per a adaptar les activitats amb el propòsit de millorar la capacitat motriu d'aquests.

El present projecte s'elabora per a ajudar a desenvolupar en els xiquets/es aspectes com: “conèixer les normes i formes de comportament social dels grups amb què interactua i establir vincles fluids de relació interpersonal”. A més, “conéixer i apreciar festes, tradicions i altres manifestacions culturals de l’entorn a què pertany, mostrant actituds de respecte, interés i participació”, àmbits reflectits al currículum de segon cicle d'Educació Infantil.

Des del nostre grup de treball es proposa la realització d'un projecte basat en la cerca de diferents jocs tradicionals. Aquest projecte s'estructura en 9 sessions pensades per a realitzar en l'aula, en el pati o en un context escolar concret. Aquestes sessions tindran una part prèvia en la qual s'introduirà el joc d'una forma natural, lúdica i dinàmica i posteriorment els xiquets i xiquetes es dedicaran a gaudir del joc.

Com a futures docents, considerem que els jocs tradicionals són de gran utilitat en l'àmbit educatiu, ja que a partir d’ells podem conéixer històries d'altres generacions. D’aquesta manera, jugar a un joc que els pares i mares o avis/as ja han jugat, permet a l'alumnat adquirir una font de motivació i establir vincles afectius intercanviant opinions.

A més, els jocs tradicionals, no requereixen molt material, per la qual cosa aquell que siga necessari el podem elaborar a les nosaltres classes, per això es poden incloure fàcilment en les sessions d'Educació Física.

En definitiva, aquests jocs ens apropen a les cultures, regions, costums i altres característiques pròpies de les diferents comarques que formen el País Valencià.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada